انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری انتخابات انجمن اولیاء در دبستان نقوی..........

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید

جلسه ی تقدیر از اعضای انجمن سال قبل برگزار گردید و ضمن تشکر از تمامی اولیاء گرامی که

در طول سال تحصیلی همراه مدیر و معلمان آموزشگاه بودند مراتب تقدیر ویژه از اعضای انجمن بعمل آمد.

در ادامه ضمن اعلام آمادگی تعدادی از اولیاء محترم

رای گیری بعمل آمد و اعضای جدید معرفی شدند.

همراهی بفرمایید.....





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 30 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

خدایا

به خاطر تمام چیزهایی كه دادی،
ندادی،
دادی پس گرفتی،
ندادی بعدا دادی،
ندادی بعدا میخوای بدی،
دادی بعدا میخوای پس بگیری،
داده بودی و پس گرفته بودی،
اگه بدی پس میگیری،
پس گرفتی بعدا میخوای بدی،
اگه میخواستی بدی و فكر كردم كه دادی ولی ندادی،
شكر




نوشته شده در تاریخ شنبه 29 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

 

ماده دیگری که در زمان خواب باعث کاهش استرس می شود، یک لیوان شیر گرم است. تحقیقات نشان می دهد کلسیم، استرس و نوسانات روحی مربوط به قاعدگی را کاهش می دهد. متخصصان، شیر بدون چربی یا کم چرب را پیشنهاد می دهند.

 چون استرس زیاد، بر سلامت جسمی  اثر می گذارد.راه های زیادی برای مقابله با آن وجود دارد که یکی از آن ها رعایت رژیم غذایی است.

غذاهای ازبین برنده  استرس چگونه عمل می کنند؟

غذاها به چند روش استرس را از بین می برند. غذاهای آرامش بخش مثل یک کاسه آش جو، سطح سروتونین را در بدن بالا می برد. سروتونین، یک ماده شیمیایی آرامش بخش است. غذاهای دیگر سطوح کورتیزول و آدرنالین را کاهش می دهند که هورمون های استرسی هستند و به مرور زمان به بدن آسیب می رسانند. یک رژیم غذایی سالم ، با تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون، اثر استرس را کم می کند. آیا می دانید کدام غذاها کاهنده استرس هستند؟

کربوهیدرات های مرکب

همه کربوهیدرات ها باعث می شوند که مغز سروتونین بیشتری تولید کند. برای تامین دائمی این ماده آرام بخش،   مصرف کربوهیدرات های مرکب بهتر است ؛چون با سرعت کمتری هضم می شوند. این ماده در غذاهایی چون غلات سبوس دار صبحانه، نان، پاستا و جو وجود دارد. کربوهیدرات های مرکب با تثبیت سطح قند خون باعث احساس آرامش شما می شوند.

کربوهیدرات های ساده

متخصصان رژیم غذایی پیشنهاد می کنند کربوهیدرات های ساده مثل قند و نوشابه را مصرف نکنید. اما اگر چاره ای نبود، مصرف کم آن اشکالی ندارد. قندهای ساده به سرعت هضم شده و منجر به افزایش سروتونین می شود. با این حال، این امر مدت زیادی طول نمی کشد و گزینه های سالم تری وجود دارد. پس این کار را به عادتی در کاهش استرس تبدیل نکنید. باید مصرف آن را محدود کنید.

مرکبات

مرکبات منبعی غنی از ویتامین ث هستند. مطالعات نشان می دهد این ویتامین گرچه سیستم ایمنی را تقویت می کند، سطح هورمون های استرس را نیز کاهش می دهد. در مطالعه ای از افراد مبتلا به فشار خون بالا، وقتی افراد قبل از کاری پراسترس، ویتامین ث مصرف می کردند، سطوح فشار خون و کورتیزول که هورمون استرس است، در آنها سریعتر پایین می آمد.

اسفناج

ملوان زبل هیچ وقت نمی گذاشت استرس بر او غلبه کند که شاید به خاطر وجود منیزیم در اسفناج بود. مقدار بسیار کمی منیزیم سردرد و خستگی را رفع می کند که ترکیبی از اثرات استرس هستند. یک کاسه کوچک اسفناج ، منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. اسفناج نمی خورید؟ مقداری سویای پخته یا یک فیله ماهی قزل آلا نیز مقدار زیادی منیزیم دارد. سبزیجات با برگ های سبز نیز غنی از منیزیم هستند.

ماهی چرب

برای آن که استرس را در کنترل خود نگه دارید، ماهی چرب زیاد بخورید. اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی هایی مثل قزل آلا و ماهی تن یافت می شود، مانع حرکت هورمون های استرس،  شده و در برابر بیماری قلبی، اختلالات روحی مثل افسردگی و سندرم قبل از قاعدگی، از بدن محافظت می کند. برای تامین دائمی و خوب امگا 3، حداقل دوبار در هفته 84 گرم ماهی چرب بخورید.

چای سیاه

نوشیدن چای سیاه به بهبودی سریعتر در برابر استرس کمک می کند. در تحقیقی افرادی که در شش هفته روزانه چهار لیوان چای می نوشیدند را با افرادی مقایسه کرد ند که نوشیدنی دیگری مصرف می کردند. کسانی که چای می نوشیدند احساس آرام تری داشتند و بعد از شرایط پراسترس  نیز ، سطح هورمون کورتیزول در بدن آنها پایین بود. هنگام استرس کافئین قهوه، هورمون های استرس و فشار خون را افزایش می دهد.

سته

پسته و مغزها و دانه های دیگر منابع خوبی از چربی های سالم هستند. خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو یا بادام، کلسترول، التهاب شریان های قلب و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش داده و از بدن در برابر اثرات استرس محافظت می کند. گرچه مغزها غنی از کالری هستند، در خوردن آن ها زیاده روی نکنید.

آوکادو

یکی از بهترین راه های کاهش فشار خون بالا، دریافت میزان کافی پتاسیم در بدن است و نصف آوکادو بیش از یک موز متوسط پتاسیم دارد. زمانی که استرس شما با مصرف زیاد چربی درمان می شود، گوکامولی که از آوکادو ساخته می شود، جایگزین سالمی خواهد بود. آوکادو غنی از چربی و کالری است اما به اندازه پروتئین آن نیز توجه کنید.

بادام

بادام سرشار از ویتامین های مفید است: ویتامین ای سیستم ایمنی را تقویت می کند و ویتامین ب بهبودپذیری بدن را در زمان حملات استرس مثل افسردگی افزایش می دهد. برای آن که با خوردن بادام ویتامین کافی به بدن برسد، روزانه یک چهارم پیاله، بادام بخورید.

سبزیجات خام

سبزیجات شکننده و خام به روشی کاملا مکانیکی به کاهش استرس کمک می کنند. جویدن کرفس و هویج به شل شدن فک قفل شده کمک می کند و درنتیجه استرس را از بین می برد.

اسنک در زمان خواب

مصرف کربوهیدرات ها در زمان خواب آزادشدن سروتونین مغز را تسریع می کند و باعث می شود بهتر بخوابید. چون وعده های سنگین غذایی باعث سوزش معده می شوند، غذای سبک بخورید مثل نان و مربا.

شیر

ماده دیگری که در زمان خواب باعث کاهش استرس می شود، یک لیوان شیر گرم است. تحقیقات نشان می دهد کلسیم، استرس و نوسانات روحی مربوط به قاعدگی را کاهش می دهد. متخصصان، شیر بدون چربی یا کم چرب را پیشنهاد می دهند.

مکمل های گیاهی

بسیاری از مکمل های گیاهی استرس را از بین می برند. یکی از گیاهانی که بیشتر روی آن مطالعه شده، چای کوهی است که برای افرادی که استرس متوسط و افرادی که استرس زیاد دارند، مفید است. گرچه به تحقیق بیشتری نیاز است، به نظر می رسد گیاهان دارویی علایم استرس و سندرم قاعدگی را کاهش می دهند. سنبل الطیب گیاه دیگری است که گفته می شود اثر آرام بخش دارد. با پزشک خود درمورد هر مکملی که مصرف می کنید،  صحبت کنید تا آن ها واکنش های احتمالی را بررسی کنند.

با ورزش کردن استرس را از خود دور کنید

علاوه بر تغییر در رژیم غذایی، یکی از بهترین راه های کاهش استرس، ورزش کردن است. ورزش ایروبیک گردش اکسیژن را تقویت کرده و بدن را تحریک می کند تا مواد شیمایی آرام بخش موسوم به اندورفین را بسازد. سه تا چهار بار در هفته، هر بار  به مدت سی دقیقه ورزش کنید. اگر اکنون فعال نیستید، به پزشک خود بگویید که می خواهید ورزش کردن را آغاز کنید،او شما را تشویق کرده و توصیه می کند که به راه خود ادامه دهید.





نوشته شده در تاریخ جمعه 28 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

 

همزمان با هفته پیوند اولیاء و مربیان

برنامه های اجرایی این هفته میمون و مبارک

در مدارس مجتمع به اطلاع همکاران محترم در مدارس و مدیریت رسید.

برنامه های فوق بصورت ویژه نامه چاپ و تکثیر شد.

بسمه تعالی

24     لغایت       30     مهر ماه    1391      هفته      پیوند   اولیاء   و  مربیان گرامی     باد   .

جناب آقای دکتر حاجی بابایی وزیر محترم آموزش و پرورش :

 

همدلی و همراهی خانه و مدرسه راه وصول به حیات طیبه و خانواده متعالی را هموار می‌كند

.........

معاونت پرورشی و تندرستی     و     انجمن اولیاء و مربیان

 

مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد .

................

به نام خدا

انجمن اولیاء و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم بشمار می آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار نوباوگان جامعه قرار دارند و مهمترین عامل در هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و مدرسه به واقع انجمن اولیاء ومربیان است.  هر یک از دو کانون خانواده و مدرسه به تنهایی موفق نیستند بلکه باید مجموعا به صورت نهادی واحد درآیند و یک سیاست ویک بینش را اتخاذ نمایند.

اولیاء به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه های با ارزش ، دارای حق اظهار نظر ، حق نظارت ودر بعضی موارد حق دخالت درمسائل آموزش و پرورش هستند و تنها دراین صورت است که فرآیند پیچیده و عمیق تعلیم وتربیت می تواند به شکل درست و شایسته ای به اجرا گذاشته شده و موجب رشد و تعالی گردد.

ممکن است رفتار و شیوه های تربیتی مربیان با رفتارها و روشهای تربیتی اولیاء در خانواده متفاوت و یا احیانا متضاد باشد که در این صورت تاثیر ویرانگری بر شخصیت کودک دارد ؛ از این اصل مسلم تربیتی می توان ضرورت ارتباط و تبادل نظر میان اولیاء و مربیان را درک کرد. این ارتباط در سیستم آموزشی و پرورشی ما از طریق انجمن اولیاء و مربیان صورت می گیرد

خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند. از سوی دیگر، تا هنگامیکه اهمیت ارتباط میان خانواده و مدرسه برای اولیاء روشن نشود ، نمی توان آنها را در مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموز مشارکت داد.

ضمن عرض تبریک مجدد آغاز هفته پیوند اولیاء ومربیان مفتخریم به این که  اعلام نماییم از بدو تاسیس مجتمع های آموزشی و پرورشی ، انجمن های اولیاء و مربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت به لطف و عنایت حضرت حق و تلاش مضاعف اعضای محترم و اولیاء گرانقدر  و مربیان سخت کوش مشغول به خدمت ،  توانسته است مقام های فاخر کشوری و استانی و نیز در سطح منطقه کسب نماید .ضمن سپاس به درگاه الهی به خاطر عنایت خاص خویش به مجموعه خدوم مجتمع امیدواریم سالی با نشاط همراه با موفقیت را در پیش روی داشته باشیم.

                                                                                   انشاءالله

 

.................

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان:

همدلی و همراهی خانه و مدرسه راه وصول به حیات طیبه و خانواده متعالی را هموار می‌كند

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان 24) تا 30 مهر ماه) پیامی صادر كرد.

متن كامل پیام دكتر حاجی‌بابایی بدین شرح است:

همكاران محترم و والدین گرامی دانش‌آموزان! همان‌گونه كه می‌دانید رسالت خطیر و سترگ آموزش وپرورش تربیت نیروی انسانی خلاق، فكور و اندیشمندی است كه آگاهانه، آزادانه، شجاعانه و فداكارانه برای تكوین و تعالی اخلاقی خود و دستیابی به مرتبه‌ای از حیات طیبه تلاش می‌كنند و به رعایت احكام و مناسك دین و موازین اخلاقی مقید هستند. بدون شك تحقق این مهم مستلزم تلاش همه‌جانبه و همكاری و همدلی عوامل موثر در فرایند تعلیم و تربیت یعنی مربیان، خانواده‌ها و سایر نهادهای دولتی و اجتماعی است و نظر به اینكه تربیت این سرمایه بزرگ انسانی از نهاد خانواده شروع می‌شود و با تعامل سه نهاد مقدس خانواده، حاكمیت و مدرسه تداوم می‌یابد، شناخت این سه نهاد از برنامه‌ها و فعالیت‌های یكدیگر و تعامل همه‌جانبه آن‌ها در فرایند تعلیم و تربیت و هم‌سویی در روش‌های نوین تربیتی و آموزشی با رویكرد دینی و اعتقادی، موجب رشد و بالندگی دانش‌آموزان در عرصه خطیر تعلیم و تربیت می‌شود.

اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مشاركت‌پذیری مدیران محترم مدارس و مشاركت‌جویی والدین دانش‌آموزان در خصوص تشكیل انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس با هدف ارتقای كیفی و كمی امور آموزشی و پرورشی مدارس در سراسر كشور، انتظار دارم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با شناخت دقیق متغیرهای تاثیرگذار بر روند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و مشكلات و نارسایی‌های موجود، توام با بهره‌گیری ازتوان بالقوه خود در سالی كه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، در جهت تعالی نظام تعلیم و تربیت كشور از فرصت بی‌بدیلی كه نظام جمهوری اسلامی برای خدمتگزاری به مردم شریف ایران فراهم نموده است حداكثر استفاده را بنمایند تا روز به روز شاهد ارتقای سطح علمی جوانان و پیشرفت كشور و سربلندی ملت عزیزمان باشیم.

با عنایت به این‌كه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ارتقای جایگاه خانواده و نقش تربیتی آن ، هم‌چنین تقویت و نهادینه‌سازی مسوولیت‌پذیری و مشاركت اثربخش آن با نظام تعلیم و تربیت، تاكید فراوان دارد، بدیهی است در سال تحصیلی جاری كه آموزش و پرورش با استقرار نظام تحصیلی جدید و هوشمندسازی مدارس در مسیر پیشرفت و تعالی، گام‌های بلندتری برمی‌دارد، همراهی و ایفای نقش خانواده‌ها در فرایند آموزش و پرورش مدارس، با تشكیل انجمن‌های اولیا و مربیان و مشاركت در تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در افق چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، منجر به تربیت انسان‌هایی صالح و مطیع امر الهی، فرهیخته، اندیشمند، دانا، توانمند، خلاق و مبتكر، خیراندیش در بندگی شایسته خداوند خواهد شد.

در پایان ضمن تبریك هفته پیوند اولیا و مربیان، امیدوارم با تقویت، همدلی و همراهی خانه و مدرسه در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و تلاش و همت و اراده جمعی شما اولیا و مربیان گرانقدر، بتوانیم با انتخاب بهترین شیوه زندگی و توشه توكل به خداوند و اراده تحقق "ما می‌توانیم" راه وصول به حیات طیبه و خانواده متعالی را هموار نماییم و بالندگی و رشد همه‌جانبه نظام تعلیم و تربیت كشور را شاهد باشیم و با تربیت صحیح نسل جوان، جهانی سرشار از محبت و عدالت با رایحه خدمت به ‌همنوعان داشته باشیم.

............................

آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان

 

انجمن اولیا و مربیان، یکی از تشکل های مردمی است که اینک بیش از پنجاه سال از تأسیس آن در ایران می گذرد. این انجمن، بر اساس توصیه کنفدراسیون آموزش اولیا، وابسته به یونسکو، با عنوان انجمن خانه و مدرسه در ایران تشکیل شد و از همان زمان، با نام انجمن های خانه و مدرسه به انجام وظایف خود پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انجمن خانه و مدرسه که نمایانگر همکاری دو کانون اثرگذار، به نام انجمن اولیا و مربیان بود، با بار فرهنگی و انسانی عمیق تغییر نام یافت تا امکان ارتباط همه جانبه میان اولیا و مربیان را تحکیم بخشد

هفته پیوند، تجلی گاه وحدت

هفته پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است. در سایر هفته پیوند اولیا و مربیان، هیئتی منتخب از پدران و مادران، دانش آموزان و مربیان، با هدف همکاری در راه پیشبرد امورآموزش و پرورش دانش آموزان دور هم جمع می شوند و از توانایی های فکری، علمی و تخصصی یکدیگر برای تربیت هرچه بهتر سازندگان آینده میهن اسلامی بهره مند می شوند. آنها با ارائه طرح ها و پیشنهادهای مفید در این انجمن، در اداره امور، یار و یاور صمیمی مدیران و مسئولان به شمار می آیند. در پرتو این وحدت، پیوند میان خانه و مدرسه مستحکم تر می گردد و از مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت کشور، به میزان چشم گیری کاسته می شود

مشارکت اولیا و مربیان

امر تعلیم و تربیت، مشارکت جدّی و همه جانبه را می طلبد که در یک سوی آن اولیا، یعنی نخستین آموزگارانِ فرزندان در خانه هستند و در سوی دیگر مربیان، یعنی آموزگارانِ دانش آموزان در مدرسه قرار دارند. اولیا و مربیان، همواره در تکوین تعلیم و تربیت فرزندان در تعامل هستند؛ بدین صورت که حاصل تربیت فرزندان در خانواده ها، به عنوان پیش نیاز و خمیرمایه شروع کار معلمان در مدارس است و حاصل کار مربیان در مدارس، تربیت عضوی مفید و آشنا به وظایف برای نهاد خانواده و اجتماع است. این تعامل و داد و ستد خانه و مدرسه یا اولیا و مربیان، تعاملی پیوسته و همیشگی است و محصول آن، تربیت نسلی پویا، با نشاط، دانش پژوه و با کفایت است که نقش مؤثری در سازندگی و خودکفایی کشور بر عهده خواهند داشت

لزوم هماهنگی میان خانه و مدرسه

یکی از راه های مؤثر برای ایجاد رابطه میان مطلوب معلمان و والدین، لزوم هماهنگی خانه و مدرسه است. اگر انجمن اولیا و مربیان کار خود را به خوبی انجام دهد، نه تنها وسیله ای برای ایجاد و توسعه روح همکاری میان خانه و مدرسه به وجود می آورد، بلکه نقش عمده ای در مرتبط ساختن برنامه مدرسه با نیازهای جامعه ایفا می کند. معلمان اثر بسیار مهمی بر ارزش های مورد پذیرش کودک بر جای می گذارند. در واقع معلمان، دانسته یا ندانسته، نقش مهمی در شکل گیری شخصیت و ویژگی های اخلاقی ـ اجتماعی کودکان دارند و بعد از والدین، مهم ترین کسانی هستند که وجودشان در انتقال ارزش ها به نسل جوان مؤثر است. اگر این هماهنگی نباشد، کودک دچار سردرگمی می شود و هر قدر هم روش های تربیتی مدرسه در سطح بالایی باشد، به یقین بدون هماهنگی و تأیید خانواده ها، اثر مثبتی در پی نخواهد داشت و نقش معلم نیز کم رنگ می شود

آموزش خانواده ها

تحقیقات نشان می دهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که والدین آنها افرادی آگاه و آموزش دیده اند، بیشتر است. در واقع آموزش والدین در مورد مسائل تربیتی، موجب می شود آنها محیط مناسب تری برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوّه فرزندان خود فراهم کنند و این امر، پیشرفت افراد خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت. در هفته پیوند اولیا و مربیان، فعالیت های این انجمن در زمینه تشکیل کلاس های آموزش خانواده آغاز می شود. این فعالیت ها، به منظور آشنایی والدین با چگونگی رفتار با فرزند، تأمین آسایش روانی و جسمی آنها و به طور کلی، در زمینه هایی صورت می گیرد که والدین را در تربیت فرزندان خویش تواناتر و آگاه تر می سازد. در پی چنین تلاش هایی، فعالیت های مربیان با والدین همسو می گردد و برنامه های آموزش و پرورش پربار می شود و بهتر نتیجه می دهد

کلاس های آموزشی دانش آموزان

مدیران و مربیان تربیتی، کلاس هایی با موضوع چگونگی رفتار دانش آموزان با خانواده برگزار می کنند. در این کلاس ها، رفتار هرچه بهتر و صحیح تر دانش آموزان در خانواده به آنها آموزش داده می شود. در صورتی که این کلاس ها، با کلاس هایی که برای آموزش خانواده ها و والدین برپا می شود در ارتباط باشد، تأثیرات بیشتری بر جای می گذارد و در طول دوران تحصیل، می توان اثرات مثبت این حرکت آموزشی را به خوبی مشاهده کرد.

مشارکت و مفهوم دیروز و امروز آن

پس از گذشت سال ها از تأسیس انجمن اولیا و مربیان در کشور، اینک جلوه های باروری و بالندگی مشارکت های مردمی در نظام آموزش و پرورش دیده می شود. مشارکت های مردمی، تجلّی عشق و علاقه مردم به تعلیم و تربیت است. پیش از این، مفهوم سنّتی مشارکت های مردمی، پرداخت وجه مادّی بود. به عبارت دیگر، پدران و مادران، معنای مشارکت را پرداخت وجوه نقدی می دانستند، ولی امروزه مفهوم مشارکت، بسیار گسترده تر از گذشته، به معنای دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کارهاست. مردم باید بدانند که مشارکت، امری جدی و مستمر است، نه اینکه فقط در زمان هایی خاص و برای رفع نیازهای مادی کاربرد داشته باشد

خانه و مدرسه، دو عامل تأثیرگذار

تأثیر پذیری شگرف فرزندان از خانواده، موقعیت ممتازی برای اولیا به وجود آورده است؛ به گونه ای که آنان را قادر می سازد کودکان را با علاقه و انگیزه کافی به آموزشگاه ها بفرستند. با در نظر گرفتن علاقه والدین به رشد و پرورش فرزندان، انتظار می رود آنها با ایجاد انگیزش و نگرش مثبت در مورد آموزش، سبب حضور مشتاقانه و مرتب دانش آموزان در مکان های آموزشی شوند. به دلیل اصل تأثیر پذیری کودک از خانواده است که آموزش های داده شده از سوی والدین، نقش تعیین کننده ای در طول زندگی فرزندان ایفا می کند و به صورت عامل تربیتی، آینده آنها را نیز تحت تأثیر قرار می دهد

هفته پیوند و فرهنگ سازی

کارشناسان تعلیم و تربیت و صاحبان اندیشه معتقدند فرهنگ سازی باید از خانواده ها آغاز گردد. از این رو، وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور که بیش ترین ارتباط را با خانواده ها دارد، می کوشد از راه ارتباط همیشگی خانه با مدرسه و پیوند اولیا و مربیان و نیز افزایش دانش خانواده ها، به فرهنگ سازی بپردازد. هفته پیوند نیز با هدف ایجاد و ارتباط سازنده و پویا میان دو کانون ارزش آفرین و فرهنگ ساز خانه و مدرسه برپا می شود تا در پرتو آن، فرزندان عزیز میهن اسلامی مان، از دستاوردهای ارزشمند پیوند اولیا و مربیان بهره مند گردند

.............

روز شمار بزرگ داشت هفته ی پیوند اولیاء ومربیان(24الی 30 مهرماه 1391)





نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان:
همدلی و همراهی خانه و مدرسه راه وصول به حیات طیبه و خانواده متعالی را هموار می‌كند

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان (24 تا 30 مهر ماه) پیامی صادر كرد.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن كامل پیام دكتر حاجی‌بابایی بدین شرح است:

همكاران محترم و والدین گرامی دانش‌آموزان! همان‌گونه كه می‌دانید رسالت خطیر و سترگ آموزش وپرورش تربیت نیروی انسانی خلاق، فكور و اندیشمندی است كه آگاهانه، آزادانه، شجاعانه و فداكارانه برای تكوین و تعالی اخلاقی خود و دستیابی به مرتبه‌ای از حیات طیبه تلاش می‌كنند و به رعایت احكام و مناسك دین و موازین اخلاقی مقید هستند. بدون شك تحقق این مهم مستلزم تلاش همه‌جانبه و همكاری و همدلی عوامل موثر در فرایند تعلیم و تربیت یعنی مربیان، خانواده‌ها و سایر نهادهای دولتی و اجتماعی است و نظر به اینكه تربیت این سرمایه بزرگ انسانی از نهاد خانواده شروع می‌شود و با تعامل سه نهاد مقدس خانواده، حاكمیت و مدرسه تداوم می‌یابد، شناخت این سه نهاد از برنامه‌ها و فعالیت‌های یكدیگر و تعامل همه‌جانبه آن‌ها در فرایند تعلیم و تربیت و هم‌سویی در روش‌های نوین تربیتی و آموزشی با رویكرد دینی و اعتقادی، موجب رشد و بالندگی دانش‌آموزان در عرصه خطیر تعلیم و تربیت می‌شود.

اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مشاركت‌پذیری مدیران محترم مدارس و مشاركت‌جویی والدین دانش‌آموزان در خصوص تشكیل انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس با هدف ارتقای كیفی و كمی امور آموزشی و پرورشی مدارس در سراسر كشور، انتظار دارم در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با شناخت دقیق متغیرهای تاثیرگذار بر روند آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و مشكلات و نارسایی‌های موجود، توام با بهره‌گیری ازتوان بالقوه خود در سالی كه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، در جهت تعالی نظام تعلیم و تربیت كشور از فرصت بی‌بدیلی كه نظام جمهوری اسلامی برای خدمتگزاری به مردم شریف ایران فراهم نموده است حداكثر استفاده را بنمایند تا روز به روز شاهد ارتقای سطح علمی جوانان و پیشرفت كشور و سربلندی ملت عزیزمان باشیم.

با عنایت به این‌كه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ارتقای جایگاه خانواده و نقش تربیتی آن ، هم‌چنین تقویت و نهادینه‌سازی مسوولیت‌پذیری و مشاركت اثربخش آن با نظام تعلیم و تربیت، تاكید فراوان دارد، بدیهی است در سال تحصیلی جاری كه آموزش و پرورش با استقرار نظام تحصیلی جدید و هوشمندسازی مدارس در مسیر پیشرفت و تعالی، گام‌های بلندتری برمی‌دارد، همراهی و ایفای نقش خانواده‌ها در فرایند آموزش و پرورش مدارس، با تشكیل انجمن‌های اولیا و مربیان و مشاركت در تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در افق چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، منجر به تربیت انسان‌هایی صالح و مطیع امر الهی، فرهیخته، اندیشمند، دانا، توانمند، خلاق و مبتكر، خیراندیش در بندگی شایسته خداوند خواهد شد.

در پایان ضمن تبریك هفته پیوند اولیا و مربیان، امیدوارم با تقویت، همدلی و همراهی خانه و مدرسه در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و تلاش و همت و اراده جمعی شما اولیا و مربیان گرانقدر، بتوانیم با انتخاب بهترین شیوه زندگی و توشه توكل به خداوند و اراده تحقق "ما می‌توانیم" راه وصول به حیات طیبه و خانواده متعالی را هموار نماییم و بالندگی و رشد همه‌جانبه نظام تعلیم و تربیت كشور را شاهد باشیم و با تربیت صحیح نسل جوان، جهانی سرشار از محبت و عدالت با رایحه خدمت به ‌همنوعان داشته باشیم.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

بسمه تعالی

 

شهادت مظلومانه باب المراد حضرت جواد الائمه  ( علیه السلام)را به پیشگاه مقدس حضرت  امام رضا (علیه السلام )و تمامی شیعیان

 

و دوستداران آن حضرت تسلیت عرض می نماییم.

 

ای جوان‏ترین حجت خدا  !   تا همیشه ی روزگار   ،    با یاد غم تو   ،    پا به پای امام عصر     (عج)    

 

خون خواهیم گریست............

 

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 24 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

وسواس عجیب این زن+عکس
وسواس یکی از بیماری های بسیار خطرناک است که با پیشرفت آن ممکن است فرد دچار اسیب های روانی و یا جسمانی زیادی شود.

 افراد بسیار زیادی مبتلا به بیماری وسواس اند و البته بسیاری از آن ها با مراجعه به روانپزشک مشکل خود را حل می کنند. گاهی نیز این وسواس از کنترل خارج می شود و دیگر از دست دکترها نیز کاری بر نمی آید.

"جولیا عبدا..." 40 ساله، اهل مالزی است و به یک وسواس بسیار شدید در مورد نظافت شخصی اش دچار است. این وسواس از سن 20 سالگی در او ایجاد شده و البته به مرور بسیار پیشرفت کرده و از کنترل خارج شده است.

این وسواس او به حدی رسیده است که تا 300 بار دست هایش را در یک 24ساعت می شویید و همچنین گاهی اوقات تا 5 ساعت به طور مداوم موهایش را شامپو می زند.

برای اولین بار این بیماری دو دهه پیش به سراغ او آمد چرا که او در یک آزمایشگاه مشغول به کار بود و گاهی مجبور بوده تا آزمایشاتی مانند ادرار یا خون های حاوی بیماری های خطرناک را جا به جا کند و این باعث شد تا وسواس بیشتری برای شستن دست هایش داشته باشد.

با پیشرفت این بیماری او شغلش را از دست می دهد پس از آن به درمان بیماری پرداخت تا اینکه بالاخره توانست بر آن علبه کند.

اما داستان وسواس او به اینجا ختم نمی شود در سال 2010 و در حالی که یک سال از ترک وسواسش گذشته بود بار دیگر این بیماری به سراغش آمد و این بار بسیار شدیدتر بود به طوری که او روزانه 21 قالب صابون مصرف می کرد. این روزها "جولیا عبدا..." بار دیگر تحت درمان قرار گرفته است تا بتواند بار دیگر این بیماری را کنترل کند.





نوشته شده در تاریخ یکشنبه 23 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

 بنا بر درخواست تعدادی از مراجعه کنندگان محترم

و انتخابات جدید انجمن اولیاء و مربیان و ورود اعضای جدید

مروری خواهیم داشت بر اهداف انجمن اولیاء و مربیان از وزارت تا آموزشگاه

همراهی بفرمایید

اهداف انجمن اولیا و مربیان

  تحكیم و تقویت روابط میان اولیا  و مربیان

  

آگاه ساختن اولیاءو مربیان نسبت به معارف اسلامی , مسایل تربیتی , نیازهای عاطفی و روانی - اجتماعی وبهداشتی دانش آموزان

 

جذب نیرو و امكانات مردمی به منظور مشاركت همه جانبه آنان در

 پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

 

مطالعه و بررسی موانع رشد اجتماعی و فرهنگی كودكان ونوجوانان

اساسنامه ‌انجمن‌ مركزی‌ اولیا و مربیان‌

جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌

 

( مصوب‌ جلسه 451 شورای‌ عالی آموزش و پرورش ،‌ مورخ ‌19 / 3 /1367 )

 

فصل‌ اول‌ :

كلیات‌ :

هدف‌ غایی‌ از تعلیم ‌و تربیت‌ درآیین‌ مقدس‌ اسلام‌ و به‌تبع ‌آن‌ درحكومت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ، دست‌یابی‌ به ‌مكارم‌ اخلاقی‌ ، یافتن‌ نفسی‌ مطمئنه ‌و زكیه‌ وحركت‌ در صراط مستقیم‌ درجهت‌ وصول ‌به‌ مقام‌ بندگی‌ شایسته ‌خدای‌ توانا ، با استفاده‌ از زمینه‌های‌ فطری‌ انسان‌ است‌ .

دو ركن‌ مهم‌ واساسی‌ این‌ ترقی‌ و تعالی‌ عبارت‌ است‌ ازكانون های‌ با صفا و با هدف‌ خانواده‌ و مدرسه‌ . بنابر این‌ ، به ‌منظور برقراری‌ هر چه ‌بیشتر ارتباط میان‌ این‌ دوكانون‌ درجهت‌ تحكیم‌ همكاری های‌ تربیتی‌ و ایجاد هماهنگی‌ بین ‌كلیه‌ مراكزی‌ كه‌ تمام‌ ویا بخشی‌ از اهداف‌ آن ها هدایت‌ و تهذیب‌ افكار و تربیت‌ اخلاق‌ عمومی‌ است ‌، مؤسسه‌ای‌ غیر انتفاعی‌ ، وابسته ‌به ‌وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ ، به ‌نام‌ « انجمن‌ مركزی‌ اولیا و مربیان‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ » كه‌ از این‌ پس‌ در این‌ اساسنامه ‌، « انجمن »‌ نوشته‌ خواهد شد تشكیل‌ می‌ گردد .

انجمن‌ مؤسسه‌ای‌ است‌ كه‌ زیر نظر مدیریتی‌ منصوب‌ از جانب‌ وزیر آموزش‌ و پرورش‌ با عنوان‌ قائم‌ مقام‌ وزیر ( نماینده‌ تام‌ الاختیار وزیر ) دراین‌ زمینه‌ و با بهره‌ مندی‌ ازمشاركت‌ و همیاری‌ همه‌ جانبه ‌مردم‌ به ‌گردآوری‌ ، سازماندهی‌ و عرضه‌ خدمات‌ تربیتی‌  به‌ شرح‌ مندرج‌ در این‌ اساسنامه ‌اقدام ‌می‌كند .

 

فصل‌ دوم‌ :

هدف‌ انجمن‌ :

ماده 1 - اهداف‌ انجمن‌ به ‌شرح‌ زیر می‌ باشد :

1- آگاه‌تر ساختن‌ پدران‌ ، مادران‌ و مربیان‌ به‌ معارف‌ اسلامی‌ در رابطه‌ با مسائل ‌رشد و پرورش‌ كودكان‌، نوجوانان‌ و جوانان‌ باتوجه‌ به ‌نیازهای‌ آنان‌ ازجهات‌ مختلف‌ معنوی‌ ، روانی‌ ، عاطفی‌ ، سیاسی ‌، اجتماعی‌ وبهداشتی‌ .

2 - تبیین‌ مسؤولیت ‌ها و تقویت‌ احساس‌ آن‌ دراولیاء و مربیان‌ نسبت‌ به‌ مسائل‌ پرورشی‌ فرزندان‌ .

3 - ایجاد و تقویت‌ و تحكیم‌ رابطه‌ صمیمی‌ بین‌ اولیا و مربیان‌ ازیك‌ طرف‌ و فرزندان‌ از طرف‌ دیگر .

4 - فراهم‌ كردن‌ موجبات‌ تحكیم‌ مبانی‌ شخصیت‌ وتقویت‌ خودآگاهی‌ دركودكان‌ ، نوجوانان‌ و جوانان‌ .

5 - مطالعه‌ و بررسی‌ عللی‌ كه‌ موجب‌ ناسازگاری‌ و یا عواملی‌ كه ‌مانع ‌رشد بدنی‌ و روانی‌كودكان‌ ، نوجوانان‌ و جوانان‌ كشور شود و پیداكردن‌ راه های‌ رفع‌ علل‌ وموانع‌ بروز .

6 – آشنا ساختن‌ اولیا به‌ مسائل‌ اقتصادی‌ خانواده‌ وجامعه‌ وتخصص های‌ ضروری‌ و موردنیاز كشور جهت‌ راهنمایی‌ شغلی‌ فرزندانشان .

7 - جذب‌ امكانات‌ و نیروهای‌ مردمی‌ جهت‌ مشاركت‌ همه‌ جانبه‌ آنان‌ درپیشبرد اهداف‌آموزش‌ و پرورش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ .

 فصل‌ سوم‌ :

وظایف‌ انجمن‌ :

ماده 2 - روش های‌ نیل‌ به‌ اهداف‌ :

1 - تشكیل‌ مجالس‌ سخنرانی‌ و بحث‌ آزاد جهت‌ طرح‌ مسائل‌ آموزشی‌ وتربیتی‌ .

2 - برگزاری‌ دوره‌ ها وتشكیل‌ كلاس های‌ آموزشی‌ با بهره ‌گیری‌ از استادان‌ صاحب نظر .

3 - ایجاد امكانات‌ و تأسیس‌ مراكز جهت‌ مشاوره‌ و راهنمایی‌ اولیا و رسیدگی‌ به‌ مشكلات‌تحصیلی ‌، تربیتی‌ و خانوادگی‌ دانش‌آموزان‌ .

4 – ایجاد تسهیلات‌ لازم‌ وامكانات‌ رفاهی‌ مناسب‌ برای‌ دانش‌آموزان‌ در حد امكان‌ از طریق‌انجمن های‌ اولیاء و مربیان‌ مدارس‌ .

5 – ایجاد زمینه ‌برای‌ افزایش‌ فعالیت‌ انجمن های‌ اولیا و مربیان‌ مدارس‌ .

6 - همكاری‌ با اولیا و مربیان‌ درجهت‌ تهیه‌ و ارائه ‌برنامه‌ های‌ پرورشی‌ وتفریحی‌ سالم‌ به خصوص‌ برای‌ ایام‌ فراغت‌ دانش‌ آموزان‌ .

 فصل‌ چهارم‌ :

اركان‌ انجمن‌ :

ماده 3 - اركان‌ انجمن‌ عبارتند از :

الف‌ - شورای‌ عالی‌

ب‌ - سازمان‌ مركزی‌

ج‌ - كنگره‌ سراسری‌

 الف‌ - شورای‌ عالی‌ :

ماده 4 - شورای‌ عالی‌ مركب‌ از دوازده‌ نفر به ‌شرح‌ زیر است‌ :

1 -  وزیرآموزش‌ و پرورش‌ .

2 - قائم‌ مقام‌ وزیرآموزش‌ و پرورش‌ درانجمن‌ مركزی‌ اولیا و مربیان‌ .

3 -  یك نفر از روحانیون‌ آشنا به ‌مسائل‌ تعلیم‌ و تربیت‌ .

4 -  یك نفر پزشك‌ .

5 -  سه‌ نفراز رؤسا یا مربیان‌ پرورشی‌ آموزشگاه ها ( از هر دوره‌ تحصیلی‌ یك نفر ) .

6 -  دو نفر متخصص‌ یا كارشناس‌ تعلیم‌ وتربیت‌ و روانشناس‌ .

7 -  سه‌ نفر از اولیای‌ علاقه‌مند به ‌مشاركت‌ در امرآموزش‌ و پرورش‌ كه ‌عضو انجمن‌ اولیا ومربیان‌ مدارس‌ باشند .

تبصره 1 - اعضای‌ شورای‌ عالی‌ بنا به‌ پیشنهاد قائم ‌مقام‌ وزیر و تصویب‌ وزیر آموزش‌ و پرورش‌ برای‌ مدت‌ ۲ سال‌ تعیین‌می‌شوند و انتخاب‌ مجدد هریك‌ از آنان‌ بلامانع ‌است‌ .

تبصره ‌2 - افراد موضوع‌ بند هفت‌ پس‌ از مشورت‌ قائم‌مقام‌ وزیر با «      كنگره‌سراسری‌ » انتخاب‌ و به‌ وزیر آموزش‌ و پرورش‌ پیشنهاد خواهند شد .

تبصره 3 - اعضای‌ شورای‌ عالی‌ باید مسلمان‌ ، معتقد به‌ ولایت‌ فقیه ‌، مؤمن‌ به‌ نظام‌ جمهوری‌اسلامی‌ ، مشتهر به‌ فضائل‌ اخلاقی‌ و رفتار اسلامی‌ باشند .

تبصره 4 - ریاست‌ شورا با وزیرآموزش‌ وپرورش‌ و در غیاب‌ وی‌ با قائم‌ مقام‌ وزیر خواهد بود و شورا در اولین‌ جلسه‌ یك‌ دبیر برای‌ مدت‌ یك‌ سال‌ از بین‌ اعضای‌ خود انتخاب‌ خواهد كرد .

تبصره 5 -  آیین‌نامه‌ داخلی‌ شورا توسط رئیس‌ تهیه‌ و به ‌تصویب‌ شورا خواهد رسید .

 ماده 5 - اختیارات‌ و وظایف‌ شورای‌ عالی‌ به ‌شرح‌ زیر می‌ باشد :

1 - تعیین‌سیاست ها و خط مشی‌ اجرایی‌ انجمن‌ بر مبنای‌ اهداف‌ مندرج‌ در این‌ اساسنامه ‌.

2 - اتخاد تصمیم‌ درباره‌ تشكیل‌ كمیته ‌های‌ مورد نیاز و چگونگی‌ اداره‌آن ها .

3 -  بررسی‌ و اتخاذ تصمیم‌ درمورد پیشنهادها و گزارش های‌ مطروحه‌ از طرف‌ قائم ‌مقام‌ وزیر .

4 -  بررسی‌ واتخاذ تصمیم‌ درمورد نحوه‌ همكاری ها و مبادلات‌ فرهنگی‌ با فدراسیون ‌بین‌ المللی‌ اولیا و مربیان‌ و مؤسسات‌ مشابه ‌برابر مقررات‌ .

5 -  اتخاذ تصمیم‌ درمورد قبول‌ كمك‌ و هدایا از طرف‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و یا حقوقی‌ سازمان ها ، نهاد های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و مؤسسات‌ دولتی‌ ( اعم‌ از وجوه ‌نقدی‌ ، موقوفات‌ ، اموال‌منقول‌ و غیرمنقول‌ و سهام‌ كارخانه ‌ها و غیره ‌)

6 -  تدوین‌ و تصویب‌ آیین‌ نامه ‌های‌ اداری‌ و مالی‌ داخلی‌ انجمن‌ مركزی‌ ، اداره‌ كل‌ استان‌ و ادارات‌ آموزش‌ و پرورش ‌.

7 -  تدوین‌ و تصویب‌ آیین‌نامه ‌های‌ مربوط به‌ دریافت‌ و هزینه‌كردن‌ كمك های‌ مردمی‌ درانجمن های‌ واحدهای‌ آموزشی‌ .

8 -  تدوین‌ و تصویب‌ شرح‌ وظایف‌ كارشناسان‌ مسؤول‌ ،كارشناسان ‌، مسؤولان‌ و متصدیان‌ مربوط به ‌امور انجمن‌ در ادارات‌ كل‌ و ادارات‌ آموزش‌ و پرورش‌ و پیشنهاد آن‌ به ‌وزیرآموزش‌ و پرورش‌ جهت‌ ابلاغ ‌.

9 -  تدوین‌ وتصویب‌ آیین‌ نامه‌ انجمن‌ اولیا ومربیان‌ واحدهای‌ آموزشی‌ .

10 -  نظارت‌ برحسن‌ اجرای‌ مفاد اساسنامه‌ .

 ماده 6 - اختیارات‌ و وظایف‌ قائم‌مقام‌ وزیر ( مدیر عامل ‌) :

 

 

لطفا به ادامه مطلب تشریف ببرید.............



ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ شنبه 22 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

عظمت آفرینش.................

تصاویری دیدنی از مراحل رشد  جوجه................





نوشته شده در تاریخ جمعه 21 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

 

این عکسهای زیبا پس از باران از قطره های آب و نور خورشید گرفته شده

http://bite-dose.com/wp-content/uploads/2011/03/drops-201.jpg
file://dineshvoraraindrops/
http://dv/
http://dv/
http://dv/
file://dineshvoraraindrops/
http://bite-dose.com/wp-content/uploads/2011/03/drops-4.jpg
http://bite-dose.com/wp-content/uploads/2011/03/drops-22.jpg
file://dineshvoraraindrops/
file://dineshvora/
http://dv/
http://bite-dose.com/wp-content/uploads/2011/03/drops-9.jpg
file://dv/
http://dv/
file://dv/
file://dv/
file://dineshvoraraindrops/
file://dineshvoraraindrops/
file://dineshvoraraidnrops/
file://dineshvora/
file://dineshvoraraindrops/
file://dineshvoraraindrops/
file://raindropsdineshvora/
 




نوشته شده در تاریخ جمعه 21 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

[]





نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 20 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

متن تقدیراز اعضای محترم انجمن در سال تحصیلی گذشته...................

دیروز همزمان با برگزاری جلسه انجمن اولیاء و مربیان

و انتخابات جدید

تقدیر نامه ای از طرف مدیر محترم انجمن تقدیم شد با این متن زیبا.........

                                                                                                                                                                                                                                             بسمه تعالی                                                                                                                                                                  شماره    :951 /4

                                                                        وزارت آموزش و رورش                                             تاریخ   : 17/7/1391

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناباد

مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر ایت شهرستان گناباد

لوح تقدیر                                                                                                                                          ما تفعلوا من خیرٍ یعلمه الله    بقره 197

چو نیکی نمایید  در روزگار       از آن است آگاه پروردگار

جهش علمی حاصل برنامه ریزی بر پایه ی رویکرد دانایی - محوری و از نتایج تلاش و تدبیر است.

سرکار .............عضو محترم انجمن اولیا و مربیان

از اینکه با ایمان به خداوند و برنامه ریزی منسجم و دقیق و با تکیه بر توانمندی ، خلاقیت و نوآوری علمی و با نظرات سازنده و پیشنهادات ارزنده تصویری روشن از

آینده ی دانش آموزان را طی جلسات متعدد انجمن اولیا و مربیان مُرتسم نمودید   ، تشکر نموده و این لوح تقدیر ، تقدیم حضور مدبّرانه ی شما می گردد.

با امید به اینکه امکان هم افزایی و هم اندیشی در جهت تعامل و تکامل با جدیت همیشگی و مجاهدت دائمی تداوم یابد  . خدای را می خوانیم با مشارکت و معاضدت

حضرت عالی و همه ی اصحاب علم و ارباب دانش ،ترقی و اعتلای دانش آموزان را شاهد باشیم.

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست       که هر چه بر سر ما می رود ارادت اوست

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            عباس رازی

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

 





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

گزارش مصور برگزاری اولین جلسه انجمن اولیاء و مربیان مجتمع.................

دیروز بعد از ظهر ساعت 16 با دعوت رسمی بعمل آمده از اولیاء گرامی

اولین جلسه انجمن در محل مرکز مجتمع با حضور حداکثری اولیاء گرامی برگزار گردید.

در این جلسه حاج آقا رازی ضمن خیرمقدم به حضار گرامی گزارشی از عملکرد انجمن در طول سال گذشته و

 اهم فعالیتها ارائه نمودند و انتظارات خود را از والدین عزیز مطرح و امیدواری خود را جهت

 همکاری بیشتر در سال جدید بیان نمودند.

در ادامه رای گیری جهت تعیین اعضای جدید انجمن بعمل آمده و از زحمات اعضای پر تلاش سال قبل تقدیر بعمل آمد.

گزارش مکتوب بصورت کاتالوگ از اهم فعالیتهای انجام گرفته در طول سال گذشته تحصیلی تقدیم اولیاء گرامی شد.

از سرکار خانم کریم پور رئیس محترم انجمن هم به خاطر انتخاب رئیس نمونه استانی تقدیر بعمل آمد .

همراه ما باشید با تصاویری از جلسه دیروز.....

 





نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

هزاران کهکشان در شب پرستاره ونگوگ+ عکس
 
تابلو «شب پرستاره» ونگوگ یکی از معروف‌ترین آثار این هنرمند است که تا به‌حال بارها توسط نقاشان دیگر از آن کپی برداری شده اما بی‌شک عجیب‌ترین این کپی‌ها مربوط به اثر هنری جالب یک منجم است نه هیچ نقاش دیگری.

تابلو شب پرستاره دوباره بازسازی شده است اما این‌بار نه توسط یک هنرمند بلکه توسط یک منجم،

یک دانشجوی ستاره‌شناسی با کنارهم قراردادن عکس‌های گرفته شده از کهکشان‌ها و سیارات توسط تلسکوپ هابل

این اثر معروف ونگوگ را باز سازی کرده است.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 17 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد

افتخار آفرینی مسئول انجمن اولیاء ومربیان مدرسه اخوت ....................

 

مسئول سخت کوش و فهیم   انجمن اولیاء و مربیان دبستان اخوت موفق شد

 

مقام برتر در   ((  طرح آموزش مکاتبه ای اولیاء  ))   در استان خراسان  را کسب نماید .

 

ضمن تبریک به تمامی همکاران و دانش آموزان و اولیاء گرامی در مجتمع

 

توفیق روز افزون ایشان از خداوند خواستارم.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 10 مهر 1391 توسط انجمن اولیاء ومربیان مجتمع آموزشی و پرورشی شهید دکتر آیت شهرستان گناباد
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin

دریافت کد آهنگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات